2008年11月28日金曜日

Bergers Begynnelse-Blogg

今日から時々スウェーデン語も入れます。よろしく。

Här börjar vi öva att bloggar skriva,
Vi undrar själva vad det månde bliva...

Ja, det kan handla om mat, musik, vår katt och livet på vår gatstump.
Som jag (Satoko) redan skrivit på japanska, bröt jag benet i oktober. Idag är jag glad, för jag har äntligen befriats från gipsen. Jag gladde mig åt att kunna gå och köpa fisk på egen hand (eg. fot) - makrill och sill. I morgon vankas det "makrill i miso", en av våra favorit rätter. Vattnas det i munnen på någon? Läs receptet på morgondagens blogg!

2 件のコメント:

Unknown さんのコメント...

さとこさん och Sven!

SOS・・・!

なんかスゴいけど、かっこいいペアの名前ですね! 正義の味方、お助けに参上・・・という感じで。月光仮面とハクション大魔王のコンビ。あ、トトロだったんでしたね、スヴェンは・・・
スカルメイヤとバスチューバのDUOなんてのはどうでしょう・・・
期待してます!

匿名 さんのコメント...

本当はSoSなんです。表題は大文字にしかならないの。
私のスウェーデン語のお勉強のために始めました。どうなることか…