2009年1月25日日曜日

新年会/Nyårsparty


今日は友だち20人を集めての新年会でした。本当は市内の友だちのところでするはずだったのですが、お子さんと奥さんがインフルエンザ。そこで家にお鉢が廻ってきました。持ち寄りパーティーですごいご馳走でした。写真を撮るつもりだったのが、お客さんにかまけていてすっかり忘れてしまいました。残念!
友だちの一人(写真左)がちょうど今日誕生日だったので、手作りケーキ(写真右の友だち作)です。すごく凝ったおいしいケーキでした。とっても楽しかったことは、この二人の顔を見ても分かるでしょう?
カメラの後ろにあと18人が見ているのです。

Idag hade vi ett nyårsparty hos oss. Vi skulle ha samlats hos en annan familj, men barn och mot i huset fick influensa. Därför kom partyt hastigt och lustigt att flyttas hem till oss. Det blev ett knytkalas med 20 goda vänner. Fantastisk bra mat! Jag skulle ha tagit bilder, men jag hade så mycket att göra i början, så jag glömde det totalt :-(
En i sällskapet råkade ha födelsedag, så en annan som visste om det, hade gjort den här fina tårtan (mums). Ni kan väl se hur roliga och lyckliga vi var, när ni ser födelsdagsbarnet och tårtbagerskan. Bakom kameran finns 18 leende människor.

0 件のコメント: